Wszystkie przyszłe Pary Młode mają wiele pytań. To zrozumiałe dlatego też przygotowałem ową podstronę z najczęściej zasłyszanymi pytaniami podczas spotkań wraz z odpowiedziami. Jeśli będą mieli Państwo więcej pytań, proszę śmiało do mnie pisać lub dzwonić.

MOJA PRACA

Podczas uroczystości pracuje tylko jeden fotograf, czyli ja, tak samo jak podczas wykonywania ślubnego pleneru czy sesji narzeczeńskiej. Zawsze jestem to ja, nigdy nie zlecam komuś innemu realizacji mojego materiału, chyba że nastąpi jakaś zmiana w umowie lub samym zleceniu czy jego części. Istnieje też możliwość pracy dwóch osób, za dodatkową indywidualną wyceną.

Jeśli Wasza uroczystość przekracza 250 gości na weselu warto zastanowić się nad specjalną ofertą obejmującą dwóch fotografów. W przypadku gdy wesele przekracza 300 gości w cenie każdego z pakietów będzie dodatkowa osoba. Może też zdarzyć się, że na pewne terminy w pakiecie będę miał drugiego fotografa bez wpływu na cenę.

Głownie pracuję na Mazowszu, ale dojazd w każde inne miejsce nie stanowi dla mnie problemu. Pracowałem także zagranicą.

Chociaż najczęściej zdarza mi się pracować w Warszawie, Sochaczewie, Żyrardowie, Wyszkowie, Płocku, Radomiu, Zwoleniu, Ostrowi Mazowieckiej, Łomży, Ostrołęce, Puławach, Pruszkowie, Legionowie, Wołominie i innych pięknych miasteczkach!

Pracuję od lat na sprzęcie firmy Canon w pełnej klatce. Tak, zawsze mam dwa aparaty.

Oczywiście, że tak. Posiadam ważną legitymację uprawniającą do fotografowania uroczystościach kościelnych. Ukończyłem kurs liturgiczny organizowany przez Papieski Wydział Teologiczny w Warszawie.

Nie, ale chętnie polecę bliską mi osobę, które zajmuje się tego typu realizacjami.

Tak.

Tak.

Nie, jednakże zawsze moim gościom polecam zaprzyjaźnioną załogę z Fotki z budki.

Tak. Polecam tych z którymi dobrze mi się współpracowało, a także których prace bardzo mi się podobają.

Tak. Zazwyczaj jest to zdjęcie wykonane po wyjściu z kościoła tuż przed składaniem życzeń. Jeśli budowa kościoła i teren przed nie pozwala na wykonanie fotografii lub warunki atmosferyczne, można ją wykonać na sali, pod warunkiem, że będzie taka możliwość.

Tak i jest to jeden z najważniejszych dla mnie momentów uroczystości. Mam wtedy pewność, że wszyscy goście którzy będą chcieli mieć fotografie z Parą Młodą, będą na zdjęciach.

Tak. Cała oferta jest tutaj.

Moim końcem pracy jest koniec oczepin, max. do 1 w nocy. Istnieje jednak możliwość wydłużenia czasu pracy. Pamiętajcie, że czas pracy określa nasza umowa.

WYDRUKI / EFEKT KOŃCOWY

W swojej ofercie posiadam klasyczne albumy fotograficzne, fotoksiążki i odbitki fotograficzne. Cała moja oferta znajduję się tutaj.

Wykonane fotografie edytuję i poddaję obróbce. W przypadku form drukowanych materiał wybieram ja lub Para Młoda, jednakże preferuję by wybór był po stronie fotografa, niesie to za sobą krótszy czas oczekiwania, a także większe pierwsze wrażenia :) O wszystkim chętnie opowiem podczas spotkania.

Minimalną ilość fotografii określa wybrany pakiet.

W przypadku form drukowanych materiał wybieram ja lub Para Młoda, jednakże preferuję by wybór był po stronie fotografa, czyli mnie.

Proces wyboru zdjęć jest prosty. Jeśli Para Młoda chce wybrać sama wszystkie formy wydruku, wtedy ja mam max. 45 dni na to by przesłać drogą elektroniczną miniaturki z których Para Młoda dokona wyboru. Para ma 10 dni na wybór fotografii, a następnie po mojej stronie mam aż 30 dni na to by wszystko wydrukować i oddać w Wasze dłonie.

Pakiet Rodzice to zestaw dwóch pudełek zawierających 50 lub 100 fotografii w formacie 15x23 cm. Pudełka są oprawione tkaniną. Wybór jest po mojej stronie lub Pary Młodej z uwzględnieniem proporcji zdjęć dla jednej i drugiej rodziny.

Istnieje też możliwość wykonania tego produktu po oddaniu całego materiału, wtedy na spokojnie Para Młoda wybiera zdjęcia zdjęcia dla jednych i drugich rodziców.

Tak.

Tak, za dodatkową opłatą. Będą to zdjęcia niepoddane obróbce. Takich zdjęć nie można nigdzie publikować.

Nie.

CZAS PRACY / DOJAZD

Mój czas pracy wynosi max. 12 godzin. Czas liczony jest od rozpoczęcia pierwszych zdjęć, dlatego warto sobie zaplanować moją obecność.

W takim przypadku pobieram 150 zł za każdą godzinę, nie dłużej jak do 3-ciej w nocy. W przypadku gdy w dzień następny mam już zarezerwowaną uroczystość mogę odmówić dalszej pracy po godzinie 1-szej.

Na terenie województwa mazowieckiego oraz Łódź i okolice do 30 km, dojazd w dniu uroczystości wliczony jest w cenę każdego z pakietów.

Za każde rozpoczęte 100 km podbieram kwotę w wysokości 80zł.

Na terenie Warszawy oraz do 30 km od jej granic jest wliczony w cenę. W przypadku odległości większej za każde 100 km jest 80zł. Gdy zabieracie mnie ze sobą nie pobieram żadnej dodatkowej opłaty.

W przypadku uroczystości położonej do 160 km od Warszawy, nie.
W przypadku odległości większej jak 160 km w jedną stronę, tak. Nocleg (lub kwota na zakwaterowanie) dotyczy nocy po uroczystości. W przypadku gdy nocleg odbywa się daleko od Warszawy, staram się być noc poprzedzającą uroczystość, by od rana być już w pełni dyspozycyjnym.

Wszystko ustalane jest podczas rozmowy :)

Wszystkie sprawy związane z dojazdem są ustalane indywidualnie.

ZAWARTOŚĆ PAKIETÓW

Cała moja aktualna oferta znajduje się tutaj.

- jednego fotografa
- drewniane USB w drewnianym eksluzywnym pudełku wraz z grawerem, zawierającym min. 100 odbitek w formacie 15x23 cm
- zamiast pamięci USB oferuję fotografie w chmurze (dostępne przez 12 miesięcy)
- fotoksiążkę (wielkość i ilość rozkładówek określa dany pakiet)
- zestaw „Pakiet Rodzice” zawierający dwa pudełka od 50 do 100 fotografii każde w formacie 15x23 cm
- mini plenerek (kilka ujęć pozowanych w dniu ślubu)
- dojazd (do 150 km w jedną stronę od Warszawy)
- galerię on-line z hasłem zawierającą do 300 fotografii (ważną do 12 miesięcy od daty oddania całości) na życzenie

Tak. Cała moja aktualna oferta znajduje się tutaj. W przypadku gdyby żaden z pakietów nie spełniał Państwa oczekiwań, chętnie przygotuję coś indywidualnego. Im więcej informacji podadzą mi Państwo przy zapytaniu, tym trafniej będę mógł przygotować ofertę.

Tak.

CZAS OCZEKIWANIA

Średnio są to 3-5 dni. Całość zostanie przekazania drogą elektroniczną, a także umieszczona w galerii on-line (zabezpieczonej hasłem).
W przypadku zakupu tylko takiej sesji bez pakietu ślubnego, istnieje możliwość otrzymania wydruków i pamięci USB.

Do 60 dni od daty ślubu lub pleneru.

Tak. W przypadku wybrania usługi Express jest to max. 7 dni roboczych od daty wykonania ślubu lub pleneru ślubnego. Całość dotyczy wersji elektronicznej. Istnieje też możliwość otrzymania także form wydruków w przypadku gdy drukarnia będzie w stanie na czas wszystko przygotować, jednakże muszę o tym wiedzieć przed ślubem.

SESJA POŚLUBNA / SESJA NARZECZEŃSKA

Sesja poślubna odbywa się w plenerze (istnieje możliwość zrobienia jej w studio, jednakże taką informację potrzebuję posiadać z dużym wyprzedzeniem, sesja w studio jest dodatkowo płatna o koszt wynajęcia studia). Można ją zrealizować do 30 dni od daty uroczystości (można wydłużyć ten czas). Termin i miejsce ustalany jest indywidualnie. W przypadku rezygnacji z sesji ślubnej naliczam odpowiedni rabat, natomiast w przypadku przeniesienia pleneru na rok następny, pobieram dodatkową opłatę. Taka sesja zawiera dwa, trzy miejsca i zazwyczaj trwa 1 do 3 godzin. W okresie od czerwca do pierwszej połowy września, nie ma możliwości umawiania się na sesję w piątek i niedzielę.

Wygląd takiej sesji jest ustalany indywidualnie, ale zazwyczaj przybiera ona formę spaceru i trwa max. 1 godzinę.

Tak. Każdy pakiet zawiera mini plenerek, który jest odpowiedzią na tego typu prośby. To kilka pozowanych fotografii. Wykonanie typowego pleneru ślubnego w dniu ślubu jest "złodziejem" cennego czasu.

Oczywiście, że tak! W przypadku sesji poza Warszawą (powyżej 30 km), warunki dojazdu są ustalane indywidualnie, zawsze staram się jak najmniej obciążać Parę.

W przypadku gdy sesja narzeczeńska była w prezencie nie ma takiej możliwości. Natomiast gdy sesja narzeczeńska była w pakiecie D, a do niej nie doszło, istnieje możliwość zamiany na dodatkową ilość fotografii cyfrowych lub odbitek fotograficznych tylko w przypadku gdy wina leży po stronie Wykonawcy.

Wszystkie szczegóły ustalane są indywidualnie. Jeśli sesje odbywają się w Warszawie i bliskich jej okolicach to koszt dojazdu jest w nich zawarty.

REZERWACJA TERMINU / UMOWA / ROZLICZENIE

Do pełnej rezerwacji terminu potrzebna jest umowa oraz zadatek.

Zawsze staram się spotkać z Państwem, aby poznać się osobiście i poznać także wszystkie szczegóły odnośnie Państwa uroczystości. Zazwyczaj dochodzi do dwóch spotkań. Na pierwszym rozmawiamy, na drugim dopełniamy wszystkich formalności, oczywiście wszystko możemy załatwić na pierwszym spotkaniu.

Tak. W przypadku gdy nie ma możliwości osobistego spotkania (np. przyszła Para Młoda nie mieszka w Polsce) istnieje możliwość załatwienia wszystkiego zdalnie lub przez osoby bliskie, które mieszkają w Warszawie. Często też wszystkie szczegóły możemy ustalić za pośrednictwem telefony lub Skype / FaceTime.

Tak.

Moja umowa zawiera odpowiedni §, który porusza ową kwestię.

Aktualnie prowadzę rezerwacje na 2020 oraz 2021.

Podczas podpisywania umowy, pobierany jest zadatek, a w dniu odebrania całości rozliczamy się z pozostałej kwoty. Możemy też rozliczyć się w dniu ślubu, po plenerze. Nie można rozliczyć się całą kwotą przed datą Waszego ślubu.

Tak.