Wszystkie przyszłe Pary Młode mają wiele pytań. To zrozumiałe dlatego też przygotowałem ową podstronę z najczęściej zasłyszanymi pytaniami podczas spotkań wraz z odpowiedziami. Jeśli będą mieli Państwo więcej pytań, proszę śmiało do mnie pisać lub dzwonić.

MOJA PRACA

1. Ilu fotografów pracuje podczas uroczystości?

Podczas uroczystości pracuje tylko jeden fotograf, czyli ja, tak samo jak podczas wykonywania ślubnego pleneru czy sesji narzeczeńskiej. Zawsze jestem to ja, nigdy nie zlecam komuś innemu realizacji mojego materiału, chyba że nastąpi jakaś zmiana w umowie lub samym zleceniu czy jego części. Istnieje też możliwość pracy dwóch osób, za dodatkową indywidualną wyceną.

Jeśli Państwa uroczystość przekracza 250 gości na weselu warto zastanowić się nad specjalną ofertą obejmującą dwóch fotografów. W przypadku gdy wesele przekracza 300 gości w cenie każdego z pakietów będzie dodatkowa osoba.

2. Na jakim terenie pracujesz?

Głownie pracuję na Mazowszu, ale dojazd w każde inne miejsce nie stanowi dla mnie problemu. Pracowałem także zagranicą.

Chociaż najczęściej zdarza mi się pracować w Warszawie, Sochaczewie, Żyrardowie, Wyszkowie, Płocku, Radomiu, Zwoleniu, Ostrowi Mazowieckiej, Łomży, Ostrołęce, Puławach, Pruszkowie, Legionowie, Wołominie i innych pięknych miasteczkach!

3. Na jakim sprzęcie pracujesz? Czy podczas uroczystości masz zapasowy aparat?

Pracuję od lat na sprzęcie firmy Canon w pełnej klatce. Tak, zawsze mam dwa aparaty.

4. Czy posiadasz uprawnienia do fotografowania w kościele?

Oczywiście, że tak. Posiadam ważną legitymację uprawniającą do fotografowania uroczystościach kościelnych. Ukończyłem kurs liturgiczny organizowany przez Papieski Wydział Teologiczny w Warszawie.

5. Czy realizujesz krótkie filmy z dnia uroczystości w formie teledysku?

Nie, ale chętnie polecę osobę, które zajmuje się tego typu realizacjami.

6. Czy realizujesz filmowe podziękowania dla Rodziców?

Tak.

7. Czy realizujesz teledyski z sesji ślubnej?

Tak.

8. Czy posiadasz własną fotobudkę?

Nie, jednakże zawsze moim gościom polecam zaprzyjaźnioną załogę z Fotki z budki.

9. Czy masz do polecenia jakiegoś filmowca/kamerzystę?

Tak. Polecam tych z którymi dobrze mi się współpracowało, a także których prace bardzo mi się podobają.

10. Czy wykonujesz fotografię grupową?

Tak. Zazwyczaj jest to zdjęcie wykonane po wyjściu z kościoła tuż przed składaniem życzeń. Jeśli budowa kościoła i teren przed nie pozwala na wykonanie fotografii lub warunki atmosferyczne, można ją wykonać na sali, pod warunkiem, że będzie taka możliwość.

11. Czy robisz zdjęcia pozowane podczas wesela Pary Młodej z gośćmi?

Tak i jest to jeden z najważniejszych dla mnie momentów uroczystości. Mam wtedy pewność, że wszyscy goście którzy będą chcieli mieć fotografie z Parą Młodą, będą na zdjęciach.

12. Czy fotografujesz Chrzty?

Tak. Cała oferta jest tutaj.

13. Kiedy kończysz pracę w dniu uroczystości?

Moim końcem pracy jest koniec oczepin, max. do 1 w nocy. Istnieje jednak możliwość wydłużenia czasu pracy. Pamiętajcie, że czas pracy określa nasza umowa.

WYDRUKI / EFEKT KOŃCOWY

1. Jakie formy wydruków oferujesz?

W swojej ofercie posiadam klasyczne albumy fotograficzne, fotoksiążki i odbitki fotograficzne. Cała moja oferta znajduję się tutaj.

2. Kto wybiera końcowy materiał?

Wykonane fotografie edytuję i poddaję obróbce. W przypadku form drukowanych materiał wybieram ja lub Para Młoda, jednakże preferuję by wybór był po stronie fotografa, niesie to za sobą krótszy czas oczekiwania, a także większe pierwsze wrażenia :)

3. Ile obrobionych fotografii będzie zawartych na pamięci USB?

Minimalną ilość fotografii określa wybrany pakiet.

4. Kto wybiera odbitki do pudełka oraz do innych form wydruku? Jak wygląda ten proces?

W przypadku form drukowanych materiał wybieram ja lub Para Młoda, jednakże preferuję by wybór był po stronie fotografa, czyli mnie.

Proces wyboru zdjęć jest prosty. Jeśli Para Młoda chce wybrać sama wszystkie formy wydruku, wtedy ja mam max. 45 dni na to by przesłać drogą elektroniczną miniaturki z których Para Młoda dokona wyboru. Para ma 10 dni na wybór fotografii, a następnie po mojej stronie mam aż 30 dni na to by wszystko wydrukować i oddać w Państwa dłonie.

5. Kto wybiera odbitki do „Pakietu Rodzice”?

Wybór jest po mojej stronie lub Pary Młodej z uwzględnieniem proporcji zdjęć dla jednej i drugiej rodziny.

Istnieje też możliwość wykonania tego produktu po oddaniu całego materiału, wtedy na spokojnie Para Młoda wybiera zdjęcia zdjęcia dla jednych i drugich rodziców.

6. Czy po otrzymaniu miniatur będziemy mogli domówić dodatkowe formy wydruku?

Tak.

7. Czy możemy otrzymać wszystkie zdjęcia?

Tak, za dodatkową opłatą. Będą to zdjęcia niepoddane obróbce. Takich zdjęć nie można nigdzie publikować.

8. Czy możemy otrzymać pliki źródłowe RAW?

Tak, za dodatkową opłatą bez możliwości publikowania.

CZAS PRACY / DOJAZD

1. Jak długo możesz pracować w dniu naszej uroczystości?

Mój czas pracy wynosi max. 12 godzin. Czas liczony jest od rozpoczęcia pierwszych zdjęć.

2. Co w przypadku gdy chcemy byś został dłużej z nami?

W takim przypadku pobieram 150 zł za każdą godzinę, nie dłużej jak do 3-ciej w nocy. W przypadku gdy w dzień następny mam już zarezerwowaną uroczystość mogę odmówić dalszej pracy po godzinie 1-szej.

3. Czy dojazd jest wliczony w pakiet?

Na terenie województwa mazowieckiego oraz Łódź i okolice, dojazd w dniu uroczystości wliczony jest w cenę każdego z pakietów.

4. Co w przypadku gdy odległość dojazdu jest większa niż ta zawarta w pakiecie?

Za każde rozpoczęte 100 km podbieram kwotę w wysokości 80zł.

5. Czy dojazd na sesję poślubną jest w pakiecie?

Na terenie Warszawy oraz do 30 km od jej granic jest wliczony w cenę.

6. Czy musimy zapewnić Ci nocleg?

W przypadku uroczystości położonej do 160 km od Warszawy, nie.
W przypadku odległości większej jak 160 km w jedną stronę, tak. Nocleg (lub kwota na zakwaterowanie) dotyczy nocy po uroczystości. W przypadku gdy nocleg odbywa się daleko od Warszawy, staram się być noc poprzedzającą uroczystość, by od rana być już w pełni dyspozycyjnym.

Wszystko ustalane jest podczas rozmowy :)

Wszystkie sprawy związane z dojazdem są ustalane indywidualnie.

ZAWARTOŚĆ PAKIETÓW / CZAS OCZEKIWANIA

1. Co jest wliczone w cenę pakietu?

Cała moja aktualna oferta znajduje się tutaj. W każdym z pakietów znajdą Państwo:
- jednego fotografa
- drewniane USB w drewnianym eksluzywnym pudełku wraz z grawerem, zawierającym min. 100 odbitek w formacie 15x23 cm
- zamiast pamięci USB oferuję fotografie w chmurze (dostępne przez 12 miesięcy)
- fotoksiążkę (wielkość i ilość rozkładówek określa dany pakiet)
- zamiast fotoksiążki, klasyczny album fotograficzny w formacie 30x30 cm / 40, 60 lub 100 stron
- zestaw „Pakiet Rodzice” zawierający dwa pudełka od 50 do 100 fotografii każde w formacie 15x23 cm
- mini plenerek (kilka ujęć pozowanych w dniu ślubu)
- dojazd (w zależności od rodzaju pakietu)
- galerię on-line z hasłem zawierającą do 200 fotografii (ważną do 12 miesięcy od daty oddania całości) na życzenie

2. Czy można modyfikować zawartość pakietów?

Tak. Cała moja aktualna oferta znajduje się tutaj. W przypadku gdyby żaden z pakietów nie spełniał Państwa oczekiwań, chętnie przygotuję coś indywidualnego. Im więcej informacji podadzą mi Państwo przy zapytaniu, tym trafniej będę mógł przygotować ofertę.

3. Czy po podpisaniu umowy można zmieniać zawartość pakietów? Zamienić formy wydruków?

Tak.

4. Jak długo czeka się na fotografie z sesji narzeczeńskiej?

Średnio są to 2-3 dni. Całość zostanie przekazania drogą elektroniczną, a także umieszczona w galerii on-line (zabezpieczonej hasłem).
W przypadku zakupu tylko takiej sesji bez pakietu ślubnego, istnieje możliwość otrzymania wydruków i pamięci USB.

5. Jak długo czeka się na zdjęcia ślubne?

Średni czas oczekiwania wynosi od 45 do 60 dni w zależności od tego kiedy zostanie zrealizowana sesja poślubna, czy Para Młoda zleci wybór fotografii po mojej stronie i czy proces szykowania wydruków nie będzie miał żadnych opóźnień.

6. Czy można przyśpieszyć czas otrzymania fotografii?

Tak. W przypadku wybrania usługi Express jest to max. 7 dni roboczych od daty wykonania ślubu lub pleneru ślubnego. Całość dotyczy wersji elektronicznej. Istnieje też możliwość otrzymania także form wydruków w przypadku gdy drukarnia będzie w stanie na czas wszystko przygotować, jednakże muszę o tym wiedzieć przed ślubem.

SESJA POŚLUBNA / SESJA NARZECZEŃSKA

1. Jak wygląda sesja ślubna i jak długo trwa?

Sesja poślubna odbywa się w plenerze (istnieje możliwość zrobienia jej w studio, jednakże taką informację potrzebuję posiadać z dużym wyprzedzeniem, sesja w studio jest dodatkowo płatna o koszt wynajęcia studia). Można ją zrealizować do 30 dni od daty uroczystości. Termin i miejsce ustalany jest indywidualnie. W przypadku rezygnacji z sesji ślubnej naliczam odpowiedni rabat, natomiast w przypadku przeniesienia pleneru na rok następny, pobieram dodatkową opłatę. Taka sesja zawiera dwa, trzy miejsca i zazwyczaj trwa 1 do 4 godzin. W okresie od czerwca do pierwszej połowy września, nie ma możliwości umawiania się na sesję w niedzielę.

2. Jak wygląda sesja narzeczeńska i jak długo trwa?

Wygląd takiej sesji jest ustalany indywidualnie, ale zazwyczaj przybiera ona formę spaceru i trwa max. 1 godzinę.

3. Czy jest możliwość wykonania krótkiej sesji tego samego dnia co uroczystość?

Tak. Każdy pakiet zawiera mini plenerek, który jest odpowiedzią na tego typu prośby. To kilka pozowanych fotografii. Wykonanie typowego pleneru ślubnego w dniu ślubu jest "złodziejem" cennego czasu.

4. Czy taką sesję możemy zrobić poza Warszawą, np. na Helu lub w Wenecji?

Oczywiście, że tak! W przypadku sesji poza Warszawą (powyżej 30 km), warunki dojazdu są ustalane indywidualnie, zawsze staram się jak najmniej obciążać Parę.

5. Czy sesję narzeczeńską można zamienić na coś innego?

W przypadku gdy sesja narzeczeńska była w prezencie nie ma takiej możliwości. Natomiast gdy sesja narzeczeńska była w pakiecie C, a do niej nie doszło, istnieje możliwość zamiany na dodatkową ilość fotografii cyfrowych lub odbitek fotograficznych tylko w przypadku gdy wina leży po stronie Wykonawcy.

6. Jaki jest koszt dojazdu na sesję narzeczeńską i poślubną?

Wszystkie szczegóły ustalane są indywidualnie. Jeśli sesje odbywają się w Warszawie i bliskich jej okolicach to koszt dojazdu jest w nich zawarty.

REZERWACJA TERMINU / UMOWA / ROZLICZENIE

1. Co jest potrzebne do rezerwacji terminu? Czy jest umowa i zadatek?

Do pełnej rezerwacji terminu potrzebna jest umowa oraz zadatek.

2. Czy musimy się spotkać przed ślubem?

Zawsze staram się spotkać z Państwem, aby poznać się osobiście i poznać także wszystkie szczegóły odnośnie Państwa uroczystości. Zazwyczaj dochodzi do dwóch spotkań. Na pierwszym rozmawiamy, na drugim dopełniamy wszystkich formalności, oczywiście wszystko możemy załatwić na pierwszym spotkaniu.

3. Czy umowę można podpisać zdalnie? Czy można zdalnie omówić wszystkie szczegóły?

Tak. W przypadku gdy nie ma możliwości osobistego spotkania (np. przyszła Para Młoda nie mieszka w Polsce) istnieje możliwość załatwienia wszystkiego zdalnie lub przez osoby bliskie, które mieszkają w Warszawie. Często też wszystkie szczegóły możemy ustalić za pośrednictwem telefony lub Skype / FaceTime

4. Czy można otrzymać przed spotkaniem szkic umowy do wglądu?

Tak.

5. Co w przypadku odwołania uroczystości ślubnej lub braku możliwości osobistego zrealizowania usługi?

Moja umowa zawiera odpowiedni §, który porusza ową kwestię.

6. Czy możemy zarezerwować termin na 2020 i później?

Aktualnie prowadzę rezerwacje na ostatnie terminy w 2018 (ostatnie), 2019 oraz otwarta jest rezerwacja na 2020 rok. Na dalsze terminy nie prowadzę aktualnie rezerwacji.

7. Jak się rozliczamy?

Podczas podpisywania umowy, pobierany jest zadatek, a w dniu odebrania całości rozliczamy się z pozostałej kwoty.

8. Czy będziemy mogli otrzymać fakturę?

Tak.