Wszystkie przyszłe Pary Młode mają wiele pytań. To zrozumiałe dlatego też przygotowałem ową podstronę z najczęściej zasłyszanymi pytaniami podczas spotkań wraz z odpowiedziami. Jeśli będą mieli Państwo więcej pytań, proszę śmiało do mnie pisać lub dzwonić.

MOJA PRACA

1. Ilu fotografów pracuje podczas uroczystości?
Podczas uroczystości pracuje tylko jeden fotograf, tak samo jak podczas wykonywania ślubnego pleneru czy sesji narzeczeńskiej. Zawsze jestem to ja, nigdy nie zlecam komuś innemu realizacji materiału, chyba że nastąpi jakaś zmiana w umowie lub samym zleceniu. Istnieje też możliwość pracy dwóch osób, za dodatkową indywidualną wyceną.

Jeśli Państwa uroczystość przekracza 330 gości na weselu warto zastanowić się nad specjalną ofertą obejmującą dwóch fotografów, którą chętnie Państwu przedstawię. 

2. Na jakim terenie pracujesz?
Głownie pracuję na Mazowszu, ale dojazd w każde inne miejsce nie stanowi dla mnie problemu. Pracowałem także zagranicą.

3. Na jakim sprzęcie pracujesz? Czy podczas uroczystości mam zapasowy aparat?
Pracuję od lat na sprzęcie firmy Canon w pełnej klatce.

Tak zawsze mam dwa aparaty.

4. Czy posiadasz uprawnienia do fotografowania w kościele?
Tak. Posiadam ważną legitymację uprawniającą do fotografowania uroczystościach kościelnych. Ukończyłem kurs liturgiczny organizowany przez Papieski Wydział Teologiczny w Warszawie.

5. Czy fotografujesz Chrzty?
Tak. Cała oferta jest tutaj.

6. Czy realizujesz krótkie filmy z dnia uroczystości w formie teledysku?
Nie.

7. Czy realizujesz filmowe podziękowania dla Rodziców?
Tak.

8. Czy realizujesz teledyski z sesji ślubnej?
Tak, ale pod warunkiem, że Państwa spotkanie ze mną na sesji ślubnej jest przeznaczone na wykonanie takiego teledysku. Niestety nie da się jednocześnie fotografować i filmować (oczywiście można, ale coś kosztem czegoś).

9. Czy posiadasz własną fotobudkę?
Nie, jednakże mogę polecić osoby, które się tym zajmuję.

10. Czy masz do polecenia jakiegoś kamerzystę?
Tak. Polecam tych z którymi dobrze mi się współpracowało, a także ich prace bardzo mi się podobają.

11. Czy wykonujesz fotografię grupową?
Tak. Zazwyczaj jest to zdjęcie wykonane po wyjściu z kościoła tuż przed składaniem życzeń. Jeśli budowa kościoła i teren przed nie pozwala na wykonanie fotografii, można ją wykonać na sali, pod warunkiem, że będzie taka możliwość.

12. Czy robisz zdjęcia pozowane podczas wesela Pary Młodej z gośćmi?
Tak i jest to jeden z najważniejszych dla mnie momentów uroczystości. Mam wtedy pewność, że wszyscy goście którzy będą chcieli mieć fotografie z Parą Młodą, będą na zdjęciach.

13. Kiedy kończysz pracę w dniu uroczystości?
Moim końcem pracy jest koniec oczepin, max. do 1 w nocy. Istnieje jednak możliwość wydłużenia czasu pracy.

WYDRUKI / EFEKT KOŃCOWY

1. Jakie formy wydruków oferujesz?
W swojej ofercie posiadam klasyczne albumy fotograficzne, fotoksiążki i odbitki fotograficzne. Cała moja oferta znajduję się tutaj.

2. Kto wybiera końcowy materiał?
Wykonane fotografie edytuję i poddaję obróbce. W przypadku form drukowanych materiał wybieram ja lub Para Młoda, jednakże preferuję by wybór był po stronie fotografa, niesie to za sobą krótszy czas oczekiwania, a także większe wrażenia :)

3. Ile obrobionych fotografii będzie zawartych na pamięci USB?
Ilość fotografii określa wybrany pakiet.

4. Kto wybiera odbitki do pudełka oraz do innych form wydruku? Jak wygląda ten proces?
W przypadku form drukowanych materiał wybieram ja lub Para Młoda, jednakże preferuję by wybór był po stronie fotografa, czyli mnie.

Proces wyboru zdjęć jest prosty. Jeśli Para Młoda chce wybrać sama wszystkie formy wydruku, wtedy ja mam max. 45 dni na to by przesłać drogą elektroniczną miniaturki z których Para Młoda dokona wyboru. Para ma 10 dni na wybór fotografii, a następnie po mojej stronie mam aż 30 dni na to by wszystko wydrukować i oddać w Państwa dłonie.

5. Kto wybiera odbitki do „Pakietu Rodzice”?
Wybór jest po mojej stronie lub Pary Młodej z uwzględnieniem proporcji zdjęć dla jednej i drugiej Rodziny.

6. Czy po otrzymaniu miniatur będziemy mogli domówić dodatkowe formy wydruku?
Tak.

7. Czy możemy otrzymać wszystkie zdjęcia?
Tak, za dodatkową opłatą. Będą to zdjęcia niepoddane obróbce. Takich zdjęć nie można nigdzie publikować.

CZAS PRACY / DOJAZD

1. Jak długo możesz pracować w dniu uroczystości?
Mój czas pracy wynosi 12 godzin.

2. Co w przypadku gdy chcemy byś został dłużej z nam dłużej?
W takim przypadku pobieram 150 zł za każdą godzinę, nie dłużej jak do 3-ciej w nocy. W przypadku gdy w dzień następny mam już zarezerwowaną uroczystość mogę odmówić dalszej pracy po godzinie 1-szej.

3. Czy dojazd jest wliczony w pakiet?
Tak. Wszystko określa dany pakiet w którym zawarta jest odległość łączna, czyli dojazd i powrót. Jeśli pakiet zawiera dojazd do 250 km, wtedy max. odległość dojazdu w jedną stronę wynosi 125 km.

4. Co w przypadku gdy odległość dojazdu jest większa niż ta zawarta w pakiecie?
Za każde rozpoczęte 100 km podbieram kwotę w wysokości 70zł.

5. Czy musimy zapewnić Ci nocleg?
W przypadku uroczystości położonej do 160 km od Warszawy, nie.
W przypadku odległości większej jak 160 km w jedną stronę, tak. Nocleg (lub kwota na zakwaterowanie) dotyczy nocy po uroczystości. W przypadku gdy nocleg odbywa się daleko od Warszawy, staram się być noc poprzedzającą uroczystość, by od rana być już w pełni dyspozycyjnym.

ZAWARTOŚĆ PAKIETÓW / CZAS OCZEKIWANIA

1. Co jest wliczone w cenę pakietu?
Cała moja aktualna oferta znajduje się tutaj. W każdym z pakietów znajdą Państwo:
- jednego fotografa
- drewniane USB w drewnianym eksluzywnym pudełku wraz z grawerem, zawierającym min. 100 odbitek w formacie 15x23 cm
- min. fotoksiążkę PRO w formacie 15x15 cm / 10 rozkładówek (pakiet A) lub  20x20 cm / 10 rozkładówek (pakiet B) lub 20x20 cm (15 rozkładówek) / 30x30 cm (10 rozkładówek) (pakiet C)
- zamiast fotoksiążki klasyczny album fotograficzny w formacie 30x30 cm / 60 stron (pakiet B) lub 30x30 cm / 100 stron (pakiet C)
- zestaw „Pakiet Rodzice” zawierający dwa pudełka od 50 do 100 fotografii każdy w formacie 15x23cm
- dojazd (w zależności od rodzaju pakietu)
- galerię on-line zawierającą 100 fotografii (ważną do 6 miesięcy od daty oddania całości) na życzenie

2. Dlaczego na stronie nie ma cennika?
Całą moją ofertę wysyłam na indywidualne zapytania drogą elektroniczną.

3. Czy można modyfikować zawartość pakietów?
Tak. W przypadku gdyby żaden z pakietów nie spełnia Państwa oczekiwań, chętnie przygotuję coś indywidualnego.

4. Czy po podpisaniu umowy można zmieniać zawartość pakietów? Zamienić formy wydruków?
Tak. 

5. Czy udzielasz rabatu na uroczystości ślubne poza sobotami?
Tak. Na uroczystości odbywające się od poniedziałku do piątku oraz w niedzielę (nie dotyczy to chrztów), a także na uroczystości od listopada do marca (z wyłączenie czasu świąt Bożego Narodzenia), udzielam rabatu. Wysokość zależy od wybranego pakietu lub zakresu usług.

6. Jak długo czeka się na fotografie z sesji narzeczeńskiej?
Jest to max. do 7 dni. Całość zostanie przekazania drogą elektroniczną.
W przypadku zakupu tylko takiej sesji bez pakietu ślubnego, istnieje możliwość otrzymania wydruków i pamięci USB.

7. Jak długo czeka się na zdjęcia ślubne?
Średni czas oczekiwania wynosi od 45 do 60 dni w zależności od tego kiedy zostanie zrealizowana sesja poślubna, czy Para Młoda zleci wybór fotografii po mojej stronie i czy proces szykowania wydruków nie będzie miał żadnych opóźnień.

W okresie od października do kwietnia czas oczekiwania na zdjęcia wynosi max. 45 dni.

8. Czy można przyśpieszyć czas otrzymania fotografii?
Tak. W przypadku wybrania usługi Express jest to max. 7 dni roboczych od daty wykonania ślubu lub pleneru ślubnego. Całość dotyczy wersji elektronicznej. Istnieje też możliwość otrzymania także form wydruków w przypadku gdy drukarnia będzie w stanie na czas wszystko przygotować.

SESJA POŚLUBNA / SESJA NARZECZEŃSKA

1. Jak wygląda sesja ślubna i jak długo trwa?
Sesja poślubna odbywa się w plenerze (istnieje możliwość zrobienia jej w studio, jednakże taką informację potrzebuję posiadać z dużym wyprzedzeniem, sesja w studio jest dodatkowo płatna o koszt wynajęcia studia). Można ją zrealizować do 30 dni od daty uroczystości. Termin i miejsce ustalany jest indywidualnie. W przypadku rezygnacji z sesji ślubnej naliczam odpowiedni rabat, natomiast w przypadku przeniesienia pleneru na rok następny, pobieram dodatkową opłatę. Taka sesja zawiera dwa, trzy miejsca i zazwyczaj trwa 2 do 4 godzin. W okresie od czerwca do sierpnia, nie ma możliwości umawiania się na sesję w niedzielę.

2. Jak wygląda sesja narzeczeńska i jak długo trwa?
Wygląd takiej sesji jest ustalany indywidualnie, ale zazwyczaj przybiera ona formę spaceru i trwa max. 1 godzinę.

3. Czy jest możliwość wykonania krótkiej sesji tego samego dnia co uroczystość?
Tak. W przypadku modyfikacji pakietu zawierającego sesję poślubną innego dnia, udzielam odpowiedniego rabatu.

4. Czy taką sesję możemy zrobić poza Warszawą, np. w Trójmieście?
Tak.

5. Czy sesję narzeczeńską można zamienić na coś innego?
W przypadku gdy sesja narzeczeńska była w prezencie nie ma takiej możliwości. Natomiast gdy sesja narzeczeńska była w pakiecie D, istnieje możliwość zamiany na dodatkową ilość fotografii cyfrowych lub odbitek fotograficznych.

6. Jaki jest koszt dojazdu na sesję narzeczeńską i poślubną?
Wszystkie szczegóły ustalane są indywidualnie. Jeśli sesje odbywają się w Warszawie koszt dojazdu jest w nich zawarty.

 

REZERWACJA TERMINU / UMOWA / ROZLICZENIE

1. Co jest potrzebne do rezerwacji terminu? Czy jest umowa i zadatek?
Do pełnej rezerwacji terminu potrzebna jest umowa oraz zadatek.

2. Czy musimy się spotkać przed ślubem?
Zawsze staram się spotkać z Państwem, aby Państwa poznać osobiście i poznać także wszystkie szczegóły odnośnie Państwa uroczystości. Zazwyczaj dochodzi do dwóch spotkań. Na pierwszym rozmawiamy, na drugim dopełniamy wszystkich formalności, oczywiście wszystko możemy załatwić na pierwszym spotkaniu.

3. Czy umowę można podpisać zdalnie? Czy można zdalnie omówić wszystkie szczegóły?
Tak. W przypadku gdy nie ma możliwości osobistego spotkania (np. przyszła Para Młoda nie mieszka w Polsce) istnieje możliwość załatwienia wszystkiego zdalnie lub przez osoby bliskie, które mieszkają w Warszawie. Często też wszystkie szczegóły możemy ustalić za pośrednictwem telefony lub Skype.

4. Czy można otrzymać przed spotkaniem szkic umowy do wglądu?
Tak.

5. Co w przypadku odwołania uroczystości ślubnej lub braku możliwości osobistego zrealizowania usługi?
Moja umowa zawiera odpowiedni §, który porusza ową kwestię.

6. Czy możemy zarezerwować termin na 2019 i 2020 rok?
Nie. Obecnie prowadzę jedynie rezerwacje na ostatnie terminy w 2017 roku oraz na 2018. Rezerwacje na 2019 otwieram na początku 2018 roku.

7. Jak się rozliczamy?
Podczas podpisywania umowy, pobierany jest zadatek, a w dniu odebrania całości rozliczamy się z pozostałej kwoty.

btt
$zopim( function() { })